• Stock and time are set to 2 stock and 6 minutes for Singles
• Best of 9
• Handicap: Off
• Friendly Fire: On
• Damage Ratio: 1.0x
• Items: Off and None
• Pause: Off
• Custom Fighters and Custom Moves are set to off
• All DLC characters are legal
• Mii Fighters are legal. 1-1-1-1 Mii Brawlers/Swordsmen/Gunners are available for use
(Using a Default Mii). No other specials for Mii Fighters will be allowed. In the case of
doubles, Default Guest Miis should be picked to match the color of the team you are playing
on.
Stage List Starter Stages
• Battlefield*
• Final Destination**
• Lylat Cruise
• Smashville
• Town & City
Counterpick Stages
• Dream Land 64
• Omega Stages*
*Treated as Final Destination in striking phase. If Final Destination is struck, Omega
Stages are struck and vice versa. You may only choose the following Omega Stages:
Midgar, Suzaku Castle and Wily Castle
Course of the match
1. Players select their characters. Either player may elect to do Double Blind Character
Selection
2. Both players take the highest figure in a Mr Game and Watch's Side B duel to determine
who begins to ban. If it's a draw, both players play another duel.
3. The winner bans one stage. The opponent bans 2 stages. The winner of the duel then picks
the stage.
4. The players play the first match of the set
5. Winning player of the preceding match bans 2 stages
6. The losing player of the preceding match picks a stage for the next match
7. The winning player of the preceding match may choose to change characters.
9. The losing player of the preceding match may choose to change characters.
10. The next match is played. Repeat Steps 5 through 9 for all subsequent matches until the set
is complete.
Additional Rules
• If a game goes to Sudden Death, the winner is determined by stocks and percentage at the
time the match ends.
• When the timer hits 0:00, the player with the higher stock count is the winner. If both
players are tied in stocks the player with the lower percentage is the winner. In the event of a
percentage tie, or a match in which both players lose their last stock simultaneously, a 1
stock 3 minutes tiebreaker will be played
• If a match ends with a self-destruct move, the results screen will determine the winner. If a
sudden death occurs, standard sudden death rules apply.
• Players’ character colors must match their team's color when possible, to avoid confusion
En caso de empate de partido, la vuelata está desvalidado y debe ser jugado nuevamente.
El uso de cualquier software de soporte durante el juego (turbo mode, tool assisted, ...) está prohibido y puede llevar a una prohibición en caso de un uso probado.
En caso de desconexión de un jugador durante el partido, el punto va al oponente
Proceso general de partidas
Aceptación de la fecha de partidas
Al comienzo de la liga, se da el calendario de partidas a los jugadores. En ese momento puedes consultar las fechas de cada uno de tus partidos y notificar si estás disponible o no para jugar ese día. Si no estás disponible, puedes proponer otras fechas a tu oponente. Si tu oponente acepta la fecha propuesta, se actualizará la fecha de la partida.
Importante:Sólo es posible proponer nuevas fechas hasta 1 hora antes de la fecha
Confirma tu presencia antes de la partida
Entre 1 hora antes del partido y hasta 15 minutos después de que empiece el juego, debes visitar la hoja de juego del partido y confirmar tu presencia haciendo clic en el botón "Listo". Una vez que los dos oponentes hayan confirmado su presencia, podrás comenzar a jugar y después completar los resultados.
Para el equipo: Los capitanes tienen que visitar la hoja de juego antes de que empiece el partido y rellenar la lista de jugadores.
Retrasos, victoria por incomparecencia y aplazamientos
En caso de no confirmación de presencia de uno de los dos oponentes, el jugador o el equipo que ha confirmado su propia presencia se le otorga ganador por incomparecencia En caso de no confirmación de presencia de los dos oponentes, el partido se pospone automáticamente a 48 horas.
Completar las puntuaciones Después del partido, ambos oponentes tienen que completar la puntuación final. En caso de acuerdo, la puntuación se valida. En caso de desacuerdo, la puntuación se marca en espera y los jugadores están invitados a revisar la puntuación. Si los dos oponentes todavía no están de acuerdo con la puntuación, se les invita a utilizar la herramienta de carga para la prueba de puntuación de partido. Esto se hará subiendo una imagen que demuestre la puntuación final.